"Bismillaah hirRahmaanir Rahiim"(dengan nama Mu ya Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang)... "Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"(salam sejahtera)... "jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ANDA yang sudi meluangkan masa menjenguk halaman yang tidak seberapa ini..."Ya Allah, berikanlah kejayaan kepada Mohd Fadzil Bin Mohd Amin..

Khamis, 6 November 2008

Masa itu bergerak


Masa itu kosong. Ia datang bersahaja. Tidak berteman, tiada apa-apa. Terpulang pada apa dan siapa yang menjemput dan menyambutnya. Apa yang penting, masa itu senantiasa bergerak dan berjalan terus-menerus. Dari titik hitam satu, sehinggalah menjadi satu garis panjang yang bersambung-sambung. Malah, ada juga sehingga menjadi simpulan-simpulan kusut yang sukar di rungkaikan. Ia juga, dari nombor sebelum satu, sehinggalah menjadi jumlah yang tidak dapat di hitung oleh akal manusia… Infiniti(tidak terhitung). Dan bagi manusia, masa itu lembaran kosong yang perlu di corakkan dan di lukiskan. Ia hadir perlu di manfaatkan dan jangan sesekali di sia-siakan…

Seperti kata sesetengah orang, "it is all about time"(semuanya ini bergantung atas masa). Dan atas pengaruh kumpulan itu, aku menantikan masa yang akan datang. Sama ada ianya menyambut dan membawa ku ke daerah selesa atau menolak ku jatuh menjunam terus dari zat kehidupan masa itu sendiri.... Lantas aku rapuh menjadi debu dan terbang di tiup angin melayang bersama perjalanan silam yang di sebut kenangan masa.

Aku melarut di dalamnya...

3 ulasan:

hamidah mubin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hamidah mubin berkata...

masa.. bila kita tak mahu ia berlalu..
cepat benar angin bawa ia..
hurmm.......

Norsya berkata...

masa tu emas