"Bismillaah hirRahmaanir Rahiim"(dengan nama Mu ya Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang)... "Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"(salam sejahtera)... "jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ANDA yang sudi meluangkan masa menjenguk halaman yang tidak seberapa ini..."Ya Allah, berikanlah kejayaan kepada Mohd Fadzil Bin Mohd Amin..

Selasa, 9 Jun 2009

Simpati Masa



Ada seorang manusia, sesat di tengah terik cuaca gurun sahara. Matahari sejengkal dari kepala. Pandangan sekelilingnya semua putih sama dan serupa. Pasir halus yang membakar, tanah gersang yang tandus jerlus, sunyi bertemankan suara angin santau yang membunuh semangat berdiri. Manusia itu masih berjalan sendiri, terperangkap dalam ruang fikiran nya untuk mencari jalan keluar. Dan demi masa. Samada di hujung sana ; bayangan oasis satu realiti, ataupun fatamorgana dusta memuntahkan nista membaham diri.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran."(Maksud ayat Al-Quran 103:1-3)

Harap masa memberi simpati manusia ini mencari sisa diri...

2 ulasan:

amierah berkata...

bila atam nak online...
ktorang nak tempah brg ni...
kan atam nak balik dah...

mjmashie berkata...

slamat berjaya teman...