"Bismillaah hirRahmaanir Rahiim"(dengan nama Mu ya Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang)... "Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"(salam sejahtera)... "jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ANDA yang sudi meluangkan masa menjenguk halaman yang tidak seberapa ini..."Ya Allah, berikanlah kejayaan kepada Mohd Fadzil Bin Mohd Amin..

Isnin, 7 November 2011

Korban

Banyak perkara berlalu kamu biarkan begitu saja. Cuba imbas kembali satu demi satu. Titik yang banyak itu bersambung menjadi garis tali yang tersimpul mati. Kamu mungkin terlupa untuk berhenti sedar. Keadaannya tetap sama. Klise.

Ramai juga yang sebegitu. Seperti kamu. Laungannya hebat bak guruh gempita di langit gelap. Topeng mereka watak-watak mulia. Berlumba-lumba meraih simpati dunia. Adakalanya bayang sendiri pun tidak lagi dipeduli. Korban yang tidak akan munasabah sampai bila-bila.

Singkap kembali sirah Nabi Ibrahim A.S. Nikmat yang di pinta bertahun lama, yang di rayu sehabis rasa dengan mudah di kembalikan kepada Pencipta. Rasa cintanya mengatasi dunia dan segala isinya. Bukankah korban itu terbit dari rasa cinta mereka.

Kamu jatuh cinta. Kamu merindu. Kamu tenggelam dalam dakapan kasih sayang. Ikhlas. Nescaya korban itu kerap dan paling biasa. Pastinya sebegitu!

Tiada ulasan: