"Bismillaah hirRahmaanir Rahiim"(dengan nama Mu ya Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang)... "Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"(salam sejahtera)... "jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ANDA yang sudi meluangkan masa menjenguk halaman yang tidak seberapa ini..."Ya Allah, berikanlah kejayaan kepada Mohd Fadzil Bin Mohd Amin..

Khamis, 13 November 2008

Rasa aneh

Rindu sering membawa kita jauh menelusuri alam pelik yang seringkali menguji setiap rasa. Adakalanya ia nyaman dan membelai hingga kita senyum sendirian. Ada kalanya rindu mengheret kita ke lembah penuh sembilu yang menghiris dan meninggalkan kepedihan di sanubari. Walau apa pun adanya dan bagaimana hadirnya, kerinduan itu amat indah dan mengasyikkan.

Rasa aneh itu kerap menjemput ku akhir-akhir ini. Memusingkan fikiran ku ke belakang hari, melihat kembali nostalgia-nostalgia lama kehidupan jalan yang berliku. Mula merasa nikmat kasih sayang yang tercurah kepada ku sebelum ini. Rasanya ingin memeluk terus jasad rindu itu. Mengucup bibir kerinduan yang kemerahan bak kelopak mawar merah. Memegang dan menggenggam erat tangan rindu itu. Semuanya kerana rasa itu menerpa ku tatkala kesedihan dan kesunyian menghimpit hidup.

Kerinduan itulah kekuatan kehidupan...

Tiada ulasan: