"Bismillaah hirRahmaanir Rahiim"(dengan nama Mu ya Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang)... "Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"(salam sejahtera)... "jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada ANDA yang sudi meluangkan masa menjenguk halaman yang tidak seberapa ini..."Ya Allah, berikanlah kejayaan kepada Mohd Fadzil Bin Mohd Amin..

Rabu, 15 Mei 2013

Beza situasi

Lihat saja pada tarikh istimewa ini. Kamu rasa biasa saja. Kamu ketawa senyum langsung tidak berbunga. Kamu menyanyi liriknya gila entah kemana-mana. Dua situasi yang sungguh berbeza.

Dahulu kamu di pulau indah, kamu tenang, diam, ikhlas lagi senyuman mu. Kamu tetap ada disana. Bersungguh-sungguh memperagakan diri supaya dilihat orang ramai. Puas hati tersenyum sendiri sepanjang hari. Ada hadiah sedang menanti.

Hari ini kamu ketawa lagi. Cuba-cuba untuk resapkan sihir lama mu disana. Puas berbuih-buih mulut terkumat- kamit menjampi serapah kembali ke masa lalu. Mengharap apabila dibuka saja mata kamu berada terus di sana bersama mereka. Apakan daya.

Masa bukankah akan terus berdetik. Biar saja gelisah itu menyelubungi mu. Banyak perkara lalu yang sudah menjadi sejarah. Apatah lagi masa singkat yang satu ini. Belum sempat pun untuk dikira berapa kali kerlipan mata, kamu sudah dihadapan.

Tinggalkan saja masa singkat derita itu. Sudah. Terus maju bersama agenda baru. Satu aspirasi satu agenda katanya.

Tiada ulasan: